Matbuot anjumani: "O'zbekiston temir yo'llari" AJ rahbariyati jurnalistlarning yo'lovchi tashishdagi yangiliklar bo'yicha qiziqtirgan dolzarb savollariga javob berdi

Bugun, 2023-yil 14-oktabrda temir yo'l transportida yo'lovchi tashish, xususan, yo'l chiptalari tariflarini oshirish, chayqovchilarga qarshi qo'llaniladigan choralar, keyingi rejalar, maqsadlar, shuningdek, ushbu xizmatlar iste'molchilari bilan bog'liq boshqa dolzarb jihatlarga bag'ishlangan matbuot anjumani bo'lib o'tdi. Yuqorida sanab o'tilgan mavzularni keng yoritish va kengroq auditoriyani tanishtirish uchun ommaviy axborot vositalari, xususan, aholi orasida mashhur bo'lgan televideniye, shu jumladan elektron nashrlar vakillari yig'ilishga taklif qilindi.

Ma'lumki, "O'zbekiston temir yo'llari" AJ joriy yilning 3 oktyabr kuni yo'lovchi poyezdlariga yo'l chiptalari narxi oshganini e'lon qildi. Bu e'lon aholi orasida katta taassurot qoldirdi. Ushbu harakatlarni tushuntirish maqsadida "O'zbekiston temir yo'llari" AJ rahbariyati, xususan, boshqaruv raisining birinchi o'rinbosari X. Raxmetov, "O'ztemiryo'lyo'lovchi" AJ bosh direktori vazifasini bajaruvchi Sh.Qodirov va boshqa mas'ul shaxslar jurnalistlarning savollariga javob berishdi.

Ma'lumki, O'zbekiston Respublikasi Prezidentining shu yil 10 oktyabrdagi PQ-329-sonli qarorida tezyurar poyezdlarga xizmat ko'rsatish sifatini oshirish va xalqaro va ichki turizmni rivojlantirish maqsadida tijorat tezyurar poyezdlariga, shu jumladan Afrosiyob poyezdlariga bozor narxlarini belgilashga ruxsat berilganligi belgilab qo'yilgan.

Matbuot anjumani davomida yuqori tezlikdagi poyezdlarni tashkil etishning xalqaro tajribasini o'rganish natijasida O'zbekistonda Rossiya, Ukraina, Hindiston va boshqa mamlakatlarga nisbatan chiptalarning arzonligi aniqlangani ta'kidlandi. bundan tashqari, agar narxlarni yuqori tezlikdagi poyezdlar qatnaydigan yo'nalishlarda avia va avtotransport bilan taqqoslasak, shuni ta'kidlash mumkinki, O'zbekiston tezyurar poyezdlari yuqori qulaylik toifasidagi poyezdlardir. Bundan kelib chiqadiki, amaldagi narxlar xizmat ko'rsatish sinfiga mos kelmaydi va shunga mos ravishda xizmat ko'rsatish sifatiga ta'sir qiladi va shuning uchun ham ichki, ham xalqaro turizmning yanada rivojlanishiga ta'sir qiladi.

Mutaxassislarning ta'kidlashicha, narxlarning oqilona o'sishi bilan, xizmat ko'rsatish toifasi va qulayligiga muvofiq, tezyurar poezdlarga chiptalar etishmasligi muammolari ham hal qilinadi.

Ommaviy axborot vositalari vakillari tomonidan spekulyantlarga qarshi kurashish uchun chiptalar narxining oshishi qanday ta'sir qilishi haqida savol tug'ildi.

"Chiptalar shunchalik arzonki, chayqovchilar ularni sotib olib, poezd jo'nashidan oldin odamlarga qayta sotadilar", deydi X. Raxmetov. - Agar chipta sotilmasa, ular 15.000 so'm jarima to'lab, uni kassaga topshiradilar. Agar u chiptani qayta sotadigan odamni topsa, u 100 000, 150 000 so'm daromad oladi.

Shuningdek, "bitta pasport – bitta chipta" ning yangi shartlari ham kassalarda chiptalar yo'qligiga qarshi kurashishda yordam berishi ta'kidlandi.

Muhokama davomida ekspertlar yangi yo'lovchi vagonlarini sotib olish rejalari, kompaniya allaqachon sotib olingan vagonlar uchun kreditlarga ega ekanligi, shuningdek, yo'lovchi tashish foydasiga qo'yilgan ustuvorliklar haqida ham so'zlab berdi.

– Hech kimga sir emaski, Yo‘lovchilar tashish jarayoni katta xarajatlar talab etadi, - deydi X. Raxmetov. - Ammo shunga qaramay, biz aholimiz poezdlarda qulay harakatlanishi uchun ularga ustuvor ahamiyat beramiz. Temir yo'l liniyasi bo'ylab 1 yo'lovchi poyezdi o'tganda, taxminan 3 ta yuk poyezdlari kutib turadi. Shunga qaramay, yo'lovchi tashish yo'qotishlari yuk tashish hisobiga qoplanadi. Bu o'zaro subsidiya deb ataladi.

Jurnalistlar, shuningdek, "Afrosiyob" tezyurar poyezdida sayohat qilib, poezd xodimiga 15 dollar to'lagan va ekonom-klassdan VIP-ga o'tgan chet ellik sayyohning rezonansli ishi bilan qiziqishdi. Mas'ul shaxslar ushbu holat iyun oyida sodir bo'lganligini va ishchilarga nisbatan eng qat'iy choralar ko'rilganligini ta'kidladilar.

Matbuot anjumanida ommaviy axborot vositalaridan biri yo'lovchilar tashish bo'yicha ishonch telefoni bor-yo'qligini so'radi.

– Barcha ijtimoiy tarmoqlarda "O'ztemiryo'lyo'lovchi" AJning rasmiy sahifalari mavjud bo'lib, ularda ishchi guruh murojaatlari bilan faol ish olib borilmoqda, - deydi Sh.Qodirov. - Xususan, Telegram bot, ishonch telefoni, Instagram va Facebook sahifalari mavjud. Barcha takliflar va murojaatlar kuzatiladi va chora-tadbirlar tezda qo'llaniladi.

Matbuot anjumanida kompaniyaning joriy va rejalashtirilgan infratuzilma loyihalari ham e'lon qilindi. Hozirgi vaqtda "O'zbekiston temir yo'llari" AJ Urganch va Xiva shaharlarigacha yuqori tezlikdagi liniyalar qurish bo'yicha faol ish olib bormoqda. Ushbu loyihalar ushbu hududlarda yo'lovchi tashish qulayligi va qulayligini yaxshilashga qaratilgan.

Bundan tashqari, kelajakda Nukus shahrigacha yuqori tezlikdagi poyezdlar liniyasini davom ettirish rejalashtirilgan, bu esa yo'lovchi tashish tarmog'ini kengaytirish va aholi va sayyohlar uchun qulayroq sharoitlarni ta'minlash imkonini beradi.

Sayohat sifati va qulayligini yaxshilash uchun kompaniya rahbariyati yangi poezdlarni sotib olish rejalarini ham e'lon qildi. Yaqin kelajakda Hunday Rotem modelidagi oltita qulay tezyurar poezdlarni va Škoda Transportation tomonidan ishlab chiqarilgan 30 ta tezkor elektr poezdlarni sotib olish rejalashtirilgan. Bu poezdlar parkini yangilaydi va yo'lovchilarga sayohat paytida yanada ko'proq tanlov va qulaylik yaratadi.

"O'zbekiston temir yo'llari" AJ rahbariyati yo'lovchi tashishni rivojlantirish kompaniyaning ustuvor yo'nalishlaridan biri ekanligini ta'kidladi. Yo'lovchilarning barcha takliflari va murojaatlari sinchkovlik bilan o'rganilib, xizmatni yaxshilash va mijozlarning ehtiyojlarini qondirish uchun choralar ko'rilmoqda. Jamiyat O'zbekiston aholisi va mamlakat mehmonlarini temir yo'l transportida qulay va xavfsiz sayohat bilan ta'minlash maqsadida temir yo'l infratuzilmasini takomillashtirish va zamonaviy rivojlantirishga intilmoqda.

“O'zbekiston temir yo'llari” AJ
Axborot-tahliliy media markaz

0
0

“O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ rasmiy saytining materiallaridan foydalanish, shu jumladan republikasiya qilish, faqat belgilangan shartlarni bajargan holatdagina foydalanish mumkin.

BELGILANGAN SHARTLARNI BAJARILMASLIK O‘ZBEKISTON RESPUBLIKASI QONUNCHILIGINING BUZILISHI HISOBLANADI